سوله یو بی ام - سوله|سوله سازی|ساخت سوله
15945
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15945,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,qode_popup_menu_text_scaledown,qode-theme-ver-12.0.1,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive
 

سوله یو بی ام

سوله یو بی ام

سوله یو بی ام

سوله یو بی ام : انواع سوله های تیرورق، خرپایی و یو بی ام ubm در حال حاضر در متراژهای متفاوت قابل تولید و بهره مندی هستند که تمامی مشتریان با توجه به نیازشان، ساخت یکی از آن ها را به کارخانه ها سفارش می دهند.

در کنار ساخت سوله های متداول در کشور، سوله یو بی ام بر پایه ی استفاده از تکنولوژی های روز دنیا برای کاربرد در مصارف، و نقشی که برنامه های نرم افزاری در تولید آن ها دارند، در شمارسوله های مدرن به شمار آورد.

سوله یو بی ام ubm فاقد اسکلت فلزی هستند و وزن آن ها به میزان ۵۰ درصدی در مقایسه با سوله های دیگر کاهش یافته است و به تبع آن، هزینه های تولید آن ها نیز دارای همین میزان کاهش بوده است که آن ها را برای مشتریان و کارفرمایان گرامی در زمره سوله های مقرون به صرفه قرار داده اند.

سوله یو بی ام

اما نکته ای که در این جا ذکر آن الزامی به نظر می رسد، این است که در کنار داشتن این وجه مثبت سوله  ubm ، این نوع سازه ها مشکل محدودیت در ساخت دهانه رو برو می باشد که باعث کاهش کاربری مفید آن ها در برخی صنایع شده است و نیز امکان نصب جرثقیل ها در آن ها وجود ندارد و به همین دلیل نمی توان از آن ها برای برخی از صنایع که نیازمند نصب جرثقیل در سالن ها هستند، استفاده کرد.

در ساخت سوله یو بی ام ubm استفاده از روش جوشکاری و پیچ و مهره کردن از میان برداشته شده و مونتاژ قطعات و اجزای سازنده ی آن ها به وسیله ماشین های دوخت و یا همان سیمرها انجام می پذیرد.

این سازه ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر طوفان و زلزله و … دارند که این توان؛ در فهرست کاربردهای مفید آن ها قرار می گیرد.

سوله ubm

سوله ubm: برای طراحی و ساخت سوله ها که در محیط کارخانه صورت می گیرد به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز است ,سازندگان باید با به روز نمودن ماشین آلات و تجهیزات خود اقدام به ساخت سوله نماید علاوه برآن باید سطح دانش کادر فنی خود را ارتقا بخشد واز متخصصین کارآزموده و با تجربه در این زمینه استفاده کنند.

سوله هایی با ویژگی های مختص خود که یکی از روش های ساخت سوله محسوب می شود در این روش سازه توسط نرم افزارهای خاصی طراحی می گردد مهندسان پس از طراحی ابعاد و ویژگی های سوله را مورد بررسی قرار می دهند وپس از بازرسی کیفیت نقشه ها ساخت سازه شروع می شود .

ظاهر سوله های UBM:

ظاهر این نوع سوله ها به قوسی شکل می باشد و ساخته شده از ورق هایی به جنس گالوانیزه . ویژگی مشترک همه ی سوله ها در بزرگ بودن ابعاد ستون ها و تیرهای سازه می باشد به همین دلیل هم در خود کارخانه اقدام به ساخت سازه ها می کنند زیرا پروفیل های آماده موجود در بازار پاسخگو نیست .این سوله ها وزن کمی هم دارند  و در مقابل فاکتورهایی چون باد وبرف و.. استحکام کافی را دارند.

موارد استفاده ی سوله های UBM:

  1. سوله های مزارع ( مرغداری ها , دامداری ها و.. )
  2. کمپ های نظامی همچون انبار مهمات
  3. موارد صنعتی همچون سردخانه ها

معایب سوله های UBM:

  1. در این روش سوله هایی با دهانه های بزرگ را نمی توان ساخت .
  2. ارتفاع کم سازه موجب شده تا امکان نصب جرثقیل هایی مثل جرثقیل پایه ای درطرفین سوله وجود نداشته باشد .
  3. جرثقیل هایی مانند جرثقیل های سقفی را نیز نمی توان در این سوله ها نصب نمود .
  4. مراکزی هم چون بیمارستان ها یا داروخانه ها قادر به استفاده از این نوع سوله ها نیستند .
  5. قوس و ارتفاع کم این سوله ها در برخی موارد مشکل ساز خواهد بود .
  6. سازمان های بین الملل و نظام مهندسی در برخی موارد این نوع سازه ها تایید نمی کنند.

مزایا و معایب سوله های یو بی ام :

یکی از روش های ساخت سوله یو.بی.ام می باشد.که در ساخت آن از دستگاه هایی چون یو.بی.ام استفاده می شود .

امروزه روز با تغییرات وسیعی که در زمینه ی ساخت سوله ها و سازه های فلزی صورت پذیرفته کم تر از روش های قدیمی همچون تیرورقی استفاده می شود.

در این روش جزئیات نقشه توسط مهندسین و طراحان مربوطه و با کمک نرم افزارهای خاصی طراحی می شوند و در برخی موارد نیز از افراد متخصص و شرکت های مشاوره نیز کمک گرفته می شود تا نقشه ای بدون نقص طراحی شود. بعد از طراحی کیفیت نقشه ها توسط نمایندگان طراحی بازرسی و کنترل می گردند.

این نوع سوله ها دارای سقف های قوسی شکل هستند که در آن ها به جهت عایق کاری از پوشش های پلی اورتان استفاده شده است.

جنس سوله های یو.بی.ام از ورق های گالوانیزه باشد که در ضخامت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که این ورق ها طی فرآیندهایی توسط ماشین آلات خاصی تولید می شوند.

مزایای سوله  های یو. بی.ام:

به دلیل ساختار خاصشان به نسبت سوله های تیرورقی مقاوم تر هستند

در مقابل گرما و سرما عایق خوبی محسوب می شوند

روشی است به نسبت مدرن تر وامروزی تر (نسبت به سوله های تیرورقی )

معایب سوله های یو. بی.ام:

عدم امکان استفاده از جرثقیل های پایه ای در طرفین به دلیل قوس زیاد این نوع سازه ها

عدم امکان استفاده از جرثقیل های سقفی

امکان بازوبسته نمودن قطعات و جابه جایی آن ها بسیار محدوداست

ابعاد دهانه سوله در این روش بسیار محدود است و نمی توان از آن در ساخت سوله هایی با دهانه های بزرگ بهره جست

عدم امکان استفاده از این نوع سوله ها در واحدهایی چون بیمارستانی یا دارویی

به دلیل معایب گفته شده در برخی موارد مورد تایید سازمان های نظام مهندسی نمی باشند

انحنا و قوس بسیار زیاد آن می تواند مشکل ساز باشد

سوله ی یو بی ام در مقایسه با دیگر سازه ها دارای یک تفاوت بارز می باشد. این سوله دارای اسکلت نبوده و قابلیت نصب و طراحی در نقاط مختلف را امکان پذیر می سازد. سوله های یو بی ام دارای قسمت های مختلفی می باشد که این قسمت ها در ادامه ذکر شده است.

اجزای سوله یو بی ام

·        قسمت اول دستگاه تولید سازه می باشد که به صورت چند کاره بوده و ابزار تولید، موتور فرم دهنده و یک کامپیوتر قابل کنترل روی ان قرار دارد. این دستگاه توانایی تولید یک سازه ی با دوام را داراست.

·        برنامه نرم افزاری که به وسیله ی ان علاوه بر تولید طرح می توان موقعیت جغرافیایی و شرایط اب و هوایی را محاسبه کرد.

·        نیروی انسانی کار امد که برای این کار به ۱۰ تا ۱۲ نیروی انسانی نیاز است.

·        دستگاه های دوخت و مونتاژ که برای اتصال اجزا و یا فرم دهی انها به کار می رود و با استفاده از ان دیگر نیازی به استفاده از پیچ و یا مهره نمی باشد.

سوله ubm, سوله نو, مشخصات ظاهری سوله ubm, معایب سوله ubm, موارد استفاده سوله ubm, ویژگی های سوله

کاربرد سوله های یو بی ام

سوله های یو بی ام به دلیل عدم نیاز به پیچ و مهره در مقایسه با سوله های تیر ورقی استفاده ی  بیشتری را دارا می باشد. کاربرد سوله های یو بی ام شامل صنایع غذایی و یا کشاورزی، برای ساخت سالن های ورزشی، ساخت مراکز تولیدی و یا تجاری، ساخت مناطق مسکونی و همچنین برای ساخت بیمارستان ها و صنعت نیز می باشد.

اجزای سوله یو بی ام, انواع سوله ها, با ما سوله, تفاوت سوله های تیر ورقی و ubm, سوله UBM چیست, سوله UBM یو بی ام چیست, سوله خرپایی, سوله های تیر ورقی, سوله های یو بی ام, کاربرد سوله های یو بی ام, ویژگی سوله های یو بی ام, ویژگی های مثبت سوله های یو بی ام

ubm

بدون نظر

ارسال دیدگاه