ساخت اسکلت فلزی - سوله|سوله سازی|ساخت سوله
16015
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16015,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,qode_popup_menu_text_scaledown,qode-theme-ver-12.0.1,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive
 

ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی

در کارخانه های سازه های فلزی، جایی که کارگران در معرض فرایندهایی مانند برش فلز، جوشکاری، خم، مونتاژ و نصب قرار می گیرند، احتمال آسیب دیدن می تواند بالا باشد اما مطمئنا این امر نباید اتفاق بیوفتد. اکثریت موارد آسیب در کارخانه های تولید کننده سازه های فلزی، به علت بی دقتی، عدم آموزش مناسب کارکنان و عدم تمایل کارگران در رعایت روش‌های ایمنی صورت می گیرد. اما اگر به این مسائل پاسخ دهيد، می توانيد اطمينان حاصل کنيد که کارخانه شما کیفیت ساخت اسکلت فلزی و امنيت کاري را دارد.

در اینجا شش راهنمایی ایمنی که در راستای افزایش کیفیت تولید شرکت های سازنده سازه های فلزیاست در طول ساخت و نصب  اسکلت فلزی در ذهن دارم را ارائه می‌دهم:

شناسایی مخاطرات و ریسک در کارخانه های اسکلت فلزی

ارزیابی ریسک اولین گام مهمی در نظر گرفته می شود که به اطمینان از ایمنی کارکنان کمک می کند. دانستن خطرات احتمالی که می تواند خطرات ایمنی را برای کارگران ایجاد کند، می تواند به شما در ایجاد یک برنامه ایمنی و بهداشت موثر و همچنین ایجاد طرح های اضطراری در صورت وقوع مسائل غیر منتظره کمک کند. هدف نهایی این است که اطمینان از محیط کار امن در هر مرحله از ساخت و نصب اسکلت فلزیبدست آید.

هنگام شناسایی خطرات ایمنی در محل کار، سرپرستان و کارشناسان ایمنی باید از روش های خاصی نظیر:

  • تعیین محل کار یا خطرات سایت
  • شناسایی کارگران که بیشترین آسیب را دارند
  • بالا بردن ایمنی و ایجاد اقدامات ایمنی جامع
  • اطلاعات مربوط به یافته های ارزیابی ریسک خود را ثبت کنید.
  • ارزیابی ریسک خود را دوباره بررسی کنید و در صورت لزوم تجدیدنظر کنید

برای ناظران و کارشناسان ایمنی، مشاوره با کارگران برای دریافت بینش و تجارب کاری روزمره مهم است. این کار طولانی خواهد بود تا به آنها کمک کند تا یک محیط کاری کارآمد و برنامه ایمنی در محل ایجاد کنند که ایمنی همه را تضمین کند.

بهبود اقدامات ایمنی محیط کار در کارخانه های تولید کننده سازه های فلزی

ساخت و نصب اسکلت فلزی شامل بسیاری از فرایندهای مختلف است که در هنگام محل مصالح و تجهیزات نیاز به مراقبت مناسب دارند. مهم است که اقدامات ایمنی مناسب برای هر یک از این فرآیند ها انجام شود. در حالیکه بیشتر شرکت های تولید کننده سازه‌های فلزی و کارگاه ها برنامه های ایمنی در محل کار خود را در دست دارند، تعداد کمی از آنها به طور کامل آنها را اجرا می کنند.

اما انجام این کار برای کاهش صدمات حیاتی است. محیط کار امن تر به بهبود عملیات تولید کمک می کند و همچنین کارایی کارکنان شما را افزایش می دهد. به عنوان یک کارفرما، شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های ایمنی و علائم خطر به راحتی قابل مشاهده در همه زمان ها است.

ایمنی :

اگر قبلا نتوانستید تمام علائم ایمنی حیاتی و اطلاعات موجود در محل کارخانه های سازه های فلزی را به نمایش بگذارید، بنابراین می توانید کارکنان خود را از روش های ایمنی مناسب برای انجام وظایف خاص خود آگاه کنید. علائم خطر قابل مشاهده می تواند به شما در احتیاط فوق العاده ای در فرآیند ساخت و نصب اسکلت کمک کند تا بتوانید از آسیب های تصادفی جلوگیری کنید.

کارخانه اسکلت فلزی – ارائه آموزش برای کارکنان

هر کارمند باید قبل از اینکه کار خود را در یکی از کارخانه های سازه های فلزییا سایت ساخت و ساز انجام دهد باید آموزش مناسب دریافت کند. این در حصول اطمینان از این که آنها وظایف خود را به درستی و با خیال راحت انجام می دهند، حیاتی است. مهم است که کارکنان همچنین گواهینامه های مربوطه را نشان دهند که دانش خود را در تخصص های خود دارند و می دانند که کار درست در هنگام ریسک چیست. آموزش ایمنی یکی از مهمترین عوامل کاهش آسیب در محل کار محسوب می شود.

کارخانه اسکلت فلزی – ارائه آموزش برای کارکنان

مهم است که یک برنامه آموزش ایمنی ساده، کارآمد و عملی ارائه دهیم که کارکنان شما را در با بهترین سیاست‌های کاری و استفاده مناسب از ابزار، سیستم و تجهیزات ساخت اسکلت فلزی همراهی نماید. این امر در کمک به آنها برای درک اینکه چگونه کار خود را با خیال راحت انجام می دهند و روش های ذخیره سازی مناسب برای ماشین آلات در کارگاه ها را دنبال کنند، حیاتی است. آموزش ایمنی همچنین به کارگران نوع آسیب هایی که در محیط کارشان رایج است، آگاهی می‌دهد و آنها را از خطرات احتمالی که ممکن است روبرو شوند آگاه کرده و به آنها کمک می کند تا کارهای ساخت اسکلت فلزی و کارهای نصب خود را مسئولانه انجام دهند.

تامین تجهیزات حفاظت از پرسنل تولیدی اسکلت فلزی

کارخانه های تولید اسکلت فلزی باید کارگران خود را با تهیه تجهیزات حفاظتی مناسب برای جلوگیری از آسیب، مسائل بهداشتی و حوادث محافظت کنند. کارگران تولید و ساخت سازه های فلزیهمیشه باید از لباس و وسایل حفاظتی استفاده کنند. چنین لباس هایی شامل پیراهن های بلند آستین، دستکش، شلوار بلند، عینک ایمنی، گوشواره ها و کلاه های سخت و کلاه ایمنی می باشد. استفاده از کفش ایمنی مناسب برای جلوگیری از لغزش و سقوط مواد نیز مهم است. کفش های ایمنی برای محافظت از انگشتان پا از اشیاء سقوط ضروری هستند.

تجهیزات :

اما تهیه لباس محافظ و تجهیزات به تنهایی کافی نیست. کارگران باید در استفاده مناسب از تجهیزات حفاظتی شخصی، نحوه شناسایی نقص ها و روش های مراقبت و نگهداری مناسب آموزش ببینند. سرپرستان باید اطمینان حاصل کنند که تجهیزات حفاظتی برای همه کارگران در دسترس است و برای اطمینان از این که هر کارگر در حال استفاده از ابزار محافظتی مورد انتظار، پیگیری شود.

آموزش استفاده از تجهیزات و ابزارهای ساخت اسکلت فلزی

آسیب های مربوط به ابزار و تجهیزات یکی از ضایعات ثبت شده ترین نوع آسیب درکارخانه های سازه های فلزیاست. قبل از اینکه هر کارمند از تجهیزات جوشکاری، برش فلز و تجهیزات تاشو یا هر وسیله دیگر استفاده کند، باید روش مناسب برای استفاده از آن را یاد بگیرند. استفاده نامناسب باعث آسیب جدی می شود. ابزارها باید قبل از اینکه مورد استفاده قرار گیرند باید جهت اطمینان بازرسی می شوند.

اگر کارگران از ماشین آلات بزرگ تجاری یا ابزارهای ساده مانند برش فلز استفاده می کنند، هنگام استفاده از ابزارها برای جلوگیری از آسیب های تصادفی، باید از اقدامات احتیاطی مناسب استفاده شود. به عنوان مثال، پوشیدن لباس های شل و یا جواهرات که می تواند در یک ماشین گیر شود، به راحتی می تواند باعث آسیب شود. علاوه بر این، ویژگی های ایمنی ساخته شده در هر یک از تجهیزات باید توسط اپراتورهای خود بررسی و درک شوند.

اجرای بازرسی و تعمیرات منظم

برای اطمینان از اینکه کارخانه های سازه های فلزی و محل های شغلی ساخت اسکلت فلزی بی خطر هستند، بایستی بازرسی های منظم و روش های تعمیر و نگهداری انجام شود تا اطمینان حاصل گردد که کارگران به منظور پیشگیری از ایمنی عمل می کنند.

بازرسی ها همچنین به شناسایی هر ماشین معیوب نیاز دارند. روش های ساخت و نصب سازه فولادیشامل چندین نگرانی ایمنی کلیدی می شوند، اما با مدیریت خطرات ایمنی در محیط کار، شما به راحتی می توانید از آسیب ها جلوگیری کنید. نتایج ایمنی افزایش یافته با توجه به مسئله از همه زوایا، و اطمینان از اینکه روش های مختلف فقط در کلام نباشد، بلکه همچنین به دنبال آن است.

بدون نظر

ارسال دیدگاه